torsdag 23. juli 2009

Nytt strikkeprosjekt...



Luen er omsider ferdig, men det er så vanskelig å fotografere den uten modell, så jeg kommer tilbake til den... Er i allefall veldig fornøyd med resultatet... Har sydd på lilla fløyelsbånd, lilla perler, og laget en vakker sløyfe av lilla blonde. Love it!!
Neste prosjekt er grytekluter i bomull -strikket på rundpinne. Utrolig smart, da blir de doble med en gang, og man kan strikke så mye mønster man vil for baksiden blir jo inni :o) Så hekler rundt kantene så blir det så bra så :o)
Nå har jeg brukt et par timer på å lage mitt eget mønster ut ifra bøker og blader. Jeg fant akkurat det jeg hadde tenkt.
På den ene siden vil jeg at det skal stå HOME SWEET HOME, og på baksiden et hus i engelsk stil. Jeg fant et korsstingsbroderimønster i et fransk blad (MARIE CLAIRE) Det er derfor jeg ALDRI kaster disse bladene...


Bokstavene tegnet jeg opp i riktig rekkefølge på et ruteark, så nå skal det gå an å strikke uten å tenke for mye underveis. Bokstavene fant jeg i denne boken: (KJØPT PÅ AUKSJON) Et riktig FUNN!! vil jeg si...
Her finnes masse alfabeter i ulike stiler, og masse tradisjonelle mønstre som ofte er brukt i gamle kjøkkenbroderier. Denne kommer nok til nytte. Det VET jeg..
Og det første paret skal bli i disse fargene. Isblå bunn, med brunt mønster.
Vil i samme slengen tipse andre strikkeentusiaster: DET ER -40% PÅ MANGE AV GARNSORTENE TIL GARDNSTUDIO (gjelder frem til 1. august) Sjekk www.garnstudio.no for mer informasjon :o) Fikk 19 nøster for under 300,-!!

2 kommentarer:

aase sa...

Garn kupp er deilig!! Jeg må ut å kjøpe garn idag, har startet på helket teppe i bestemor ruter, men ikke kjøpt garn.....bare begynt med noe jeg hadde håper jeg får mer. Lett å sitte med på flyet tenkte jeg!!

Gleder meg til å se lua, høres lekker ut!!

Tegne mønster selv å greier, der er ikke jeg altså......du er flink!!

Idag skal jeg pakke og rydde og vaske, for vi reiser, Juhuuuuuu til Tyrkia på søndag!!

Kos deg, sees når vi er tilbake!! Da skal jeg besøke sjappa di!!

Klem Aase

Rådyrveien sa...

Har gryteklutdilla for tiden jeg også. Går så fort å strikke de på rundpinne.
Forløpig har jeg holdt meg til striper, men har tenkt å utvide horisonten litt med et skikkelig motiv neste gang. Får se hva det blir til.
Ha en fin dag!