lørdag 12. juni 2010

Produksjon

Noen ganger smeller det bare til oppi hodet, og man får en idè... som blir til 5 andre imens man utarbeider den første. Jeg synes det er morro å strikke, sy, brodere..., og gjerne ting som det ikke tar evigheter å ferdigstille... Kom på at jeg kunne sy filthjerter og dekorere dem som et collage eller la det få en touch av scrapbooking... Blande brodert skrift i ulike fonter med blomster, perler, fløyelsbånd... Er veldig fornøyd med resultatet på dem jeg har ferdigstillt så langt, og ikke minst få tatt i bruk av alle materialene jeg har hatt liggende :o)


Hjerte av rosa filt. Broderte en enkel rose i korssting. Har mengder med ulike brodergarn liggende etter å kjøpt inn på auksjoner og loppemarkeder... Når broderiet ikke er større får man brukt opp de små trådrestene også. På siden der har jeg tegnet av en manilla-tag som jeg bruker som prislapper i butikken, og laget min egen tag i rosa filt. Sydd på et hjerte med barndommens
L
VEL
V
som budskap inni... Her har jeg hengt det på et lintøyskap som snart skal ned i butikken... Søt dekor ikke sant??


Synes det er morsomt å blande ulike nyanser av rødt og rosa. Det er lissom ikke helt lov, men blir jo både søtt og litt spissfindig på samme tid. Også dette hjertet er rosa filt. Bokstavene er brodert med kossting i ulike typesnitt. Alfabetene med typesnittene har jeg hentes fra en monogram-bok som jeg også har fått tak i blandt håndarbeide på auksjon. Utrolig artig å ta i bruk igjen. Ordet LOVE taler for seg..



Dette er vadmelsstoff fra Sondre-stakken til en kollega av meg... Nytt liv som delikat hjerte. Grå filt med bokstaver brodert i ulike typesnitt, og i fargeskala fra hvitt over i grått, og sort. En rosa silkeblomst setter blikkfang sammen med en vintage hvit knapp og en perle. Søt dekor på soverommet...


Har også testet å strikke hjerter i ullgarn, fyller dem med vatt, og vasker dem deretter i maskin på 60 grader slik at de tover seg. De blir faktisk veldig fine synes jeg. Har ikke rukket strikke så mange enda, men det kommer seg... Den ene brune har jeg heklet en blonde langs kanten, og brodert en krans, og pyntet med perler.

Et vakkert sart hjerte i beige tovet ull. Fått bånd med hvite pomponger sydd langs kanten. En krans er brodert på ene siden, og deretter pyntet med perler i ulike hvithetstoner. Synes det ble både sart og delikat.
Artig å ha noen småprosjekter på gang. Alle hjertene jeg lager kommer til å legges ut for salg i butikken etterhvert!

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå for noen skjønne hjerter du har laget.... de rosa var bare så nydelige...


kjempeflink er du...

ønsker deg en fin søndag O=)

Anonym sa...

Så fantasifullt,lurt å sy de av filt,lekkert,vakkert. :)Klems.

h.espe sa...

Wooow, så flink du har vært Kjersti - jeg elsker ALLE hjertene dine! Angående rosa og rødt - synes det er en utrolig herlig kombinasjon!!

Håper du har hatt en fin helg! Min har vært kjempekos, og bursdagsbarnet var veldig, veldig fornøgd. Nå er det bare 5 dager jobb, så tar jeg to uker ferie hjemme i Nordfjord. Gleder meg masse!!!

Tar trolig turen innom deg i morgen etter jobb - sees!!

So long - ha det fint :o)

Klem fra Hildegunn