lørdag 1. august 2009

Besøk i ferien

Endelig kom det etterlengtede besøket! Vi fisker på vintrene og har mange venner alle steder fra, men uansett hvor gøy og koselig vi har det når vi treffes blir det lissom aldri til at vi treffes på sommerstid... Men NÅ!! Maud og Loe kom fra Härjedalen i Sverige og besøkte oss i Oslo noen dager. Og det var sååå koselig :o) De kom på mandag ettermiddag, og da tok vi livet med ro hjemme.

Tirsdag bar det ned til byen. Vi var først innom butikken min-må jo vise den frem ;o) Og deretter ned til Aker brygge.Vi tok en øl og så på livet, og deretter fant vi ut at en tur med sightseeingbåten i Oslofjorden ville være perfekt. Og det var det. Godt å kjenne litt luft i håret...
Her er en del av seilskutene som ligger inne på Rådhuskaia.

Aker brygge sett fra sjøsiden...

Kuleste båten i Oslo... Like it!

Må jo bare si at denne båten er ganske så lekker og stilig den også. Kongeskipet "NORGE" er og blir en perle.

En av Oslo sine nyeste attraksjoner... Opera'n i Bjørvika by seaside. Det er et flott og fasinerende bygg synes jeg...


En av Oslo sine mobile attraksjoner... Det var jo "hur många som hälst" oppover Karl Johans gate... Men denne var en av de fineste ;o)
Og rett over gaten sto han her..., og det var på vår vei hjem. Vi dro da hjem og spiste Mauds hjemmelagde elggryte med fløtesaus. NAM NAM!

Onsdagen dro vi ut på Lindøya. Dagen gikk stort sett med til fiske, vaffelspising, skjellplukking og rekespising. Vi var heldige med været helt frem til klokken 6 da kom styggværet innover Oslofjorden.., og vi fant ut at vi skulle vende nesen hjemover...

4 kommentarer:

h.espe sa...

Så koselig med feriebesøk!! Ser ut som dere fikk en fin dag på tirsdag, med solglytt og det hele...

Var innom butikken din i går, hadde håpet at magasinet var på plass, men sukk, nei... ;o) Hm, da spørs det om jeg må smøre meg med tålmodighet og vente til onsdag, for tror ikke jeg rekker innom i dag, for mandag og tirsdag holder du stengt ??

Ha en supergod helg - jeg skal snart ut i solen :o)

Klem

Livet i Fattighuset sa...

Hei!
Jeg har lurt fælt på hvordan jeg skal sette sammen mine nye glasskuffer fra Hadeland (til mel og krydderier), og fant løsningen ved å se på bloggen din (etter at Anna tipset meg).
Supert - vet du hvordan hyllen er montert? Er skilleveggene frest ut?
Mvh. Marie i Fattighuset

Størhuset sa...

Det så utrolig koselig ut, har vært borte noen dager, men da jeg kom hjem lå hentelappen fra deg i postkassa, rakk ikke posthuset igår, men imorgen MÅ jeg hente pakka:0)
Ha en fin uke!

h.espe sa...

Hei Kjersti!
Takk for sist og hyggelig prat...

Måtte fortsette min utvidede lunsj med å titte i magasinet, og sukk - masse flott!!!

Ha en fortsatt flott dag!

Klem fra Hildegunn