torsdag 13. mai 2010

Tur til Danmark...

Endelig er tiden her, og onsdag morgen reiser vi nedover til Danmark... Gleeeeder meg villt! Vi skal først og fremst besøk livsstilsmessen på Ledreborg slott i Lejre et stykke utenfor København. Denne messen arrangereres for 15 år i år, og er en drøm å få oppleve -igjen! Vi var her i 2006, og da sa jeg høyt å tydelig at hit skulle jeg definitivt tilbake.... Og endelig skjer det igjen. Messen arrangeres hver i pinsen hvert år. Om du ønsker lese mer om den kan du gå inn HER

Selve messen arrangeres i parkanlegget som tilhører Ledreborg slott et fantastisk sted. Bildene i dette innlegget er tatt da vi var her i 2006 altså HELE 4 år siden... Blir spennende å se utviklingen på disse årene. Og ikke minst håper jeg på FINT vær!!


En messe for interiør og hageinteresserte... Blanding av brukt og nytt!



Herlige vintage hagemøbler...




Herlig sommerlig langbord...

Litt klær sammen med gamle møbler...


Masse herlige krydderplanter, peonplanter, roser, pelargonier, lavendel....
Kan det gjøres mer lekkert??

Og der var du ja.... Ja samboeren min smiler tappert. Skjønner at jeg nesten er i ekstase... Gikk jo bare rundt og gispet i all herligheten!!


Hvem ønsker seg ikke hage når man ser dette?

Fra matteltet.... Herlige farger!

Inne fra slottsplassen!!

Slottspark + shabby chic = SANT

Herlige barneklær... Tyll & roser...



Blomsterdekorasjoner...

Herlige sinkbaljer med planter på en enda skjønnere hagebenk!

Bare skjønnhet så langt øyet kan se.... Håper på like mye inspirasjon å ta med hjem nå!

Nyere møbler i gammel stil!

Herlige madonnaer, sifonflasker, kurver....
Herlig grønt i mange toner.... Friskt!

Er det ikke fantastisk flott??
Herlig dekket bord, for ikke å snakket om DET fugleburet da!! *SUKK*
Kjenner at jeg gleder meg noe sinnsykt til denne turen!!
Vi reiser onsdag morgen, og jeg håper på å komme meg innom butikken Vintage by NINA i Ängelholm på veien ned. Deretter satser vi på et loppis i Malmö på onsdag kveld. Torsdagen går med på messa i Lejre! Her skal jeg bruke god tid, ta masse bilder, kanskje handle litt og ikke minst KOSE meg, og NYTE livet! Fredagen skal vi ta med oss et marked i Skovbo. Satser på å finne noen nyheter til butikken her. Hadde vært utrolig artig. Vi får se om vi rekker innom København på veien, men tror nok det blir ganske tettpakket program som det er... Så den må kanskje vente til en seinere anledning. Om vi ikke reiser inn til København på torsdag ettermiddag da, og tar torsdags kvelden her... Hadde vært diggers!!
Lørdag er jeg tilbake på jobb i Oslo :o)
Kom i tillegg til å tenke på: Hva med å få en messearrangør til å arrangere en sånn messe her til lands?? Måtte da vært marked for det skulle en tro? Tenk Hellerudsletta utenfor Oslo. Et fantastisk sted med masse utendørsområder... Eller Ekebergsletta..??
Få samlet alt som var av herlige shabby chic butikker, og nettbutikker, bloggere med egenproduserte ting og kanskje noen leverandører.... Hadde jo vært en fantastisk greie!!

2 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei....alt bra her, men kanskje litt i bloggtørke om dagen. Får vel skylde på at mai er en hektisk mnd. Så spennende tur dere skal ut på. Håper du tar med reisebrev hjem til oss;o) Kos dere masse. Klem fra M-L

Guttemamma sa...

Å,kjære vakre vene...og for e strålende ide du lanserer om ekebergsletta...
kos deg masse på tur og lov å dele enda fler bilder med oss!!
klem♥