onsdag 22. desember 2010

Kreativt arbeidsuhell....

Kjæresten kjøpte inn årets juletre forrige dagen, og satte det til avklimatisering på glassverandaen et døgns tid. Lite tenkte han på at når det er nærmere -20 grader ute, så blir det ganske kaldt også på glassverandaen... Vannet i bøtta som treet sto oppi frøys til is, og da vi skulle ta inn treet i stua i går hadde det selvfølgelig frosset fast... Vi lot det stå inne litt, og etterhvert løste det seg... Treet står nå i den fine nye foten sin... En fot som jeg tenkte å blogge litt senere i julen. Som et lite "arbeidsuhell" fikk vi også en ny lyslykt av is...
En vakker lyslykt av is ser ut som den vakreste krystallbolle i kunstglass! Elsker den..., så nå er det nesten så jeg håper den bitende kulden vil vedvare en stund til..
Når jeg først var i gang vil jeg vise denne lyslykten også. Egentlig er det jo et gigantisk syltetøyglass som jeg har fyllt opp med grovt havsalt (ps. hver obs på at saltet kan forstene seg om det er fuktig og kaldt om hverandre) Rundt lyslykten har jeg lagt kongler som jeg alltid plukker med meg når jeg er ute i skogen. Synes de har en vakker form, værbitt, rustikk farge... Fant også noen reisndyr horn på loppis i høst. Er som Askeladden: "Jeg fant, jeg fant" , og kan helt sikkert brukes til noe en vakker sag
Elsker det blålige lyset som kommer frem i bildene på denne tiden av året. Det "lyser"kulde...
Så har du en veranda som står det der mørk og trist på vintertid? Ta frem de gamle Norgesglassene eller bruk gammel glassemballasje som har vært brukt til syltetøy, sylteagurk etc, fyll dem med levende lys i vinterkulda. La de gjenbrukes før de evt går til resirkulering.

Ingen kommentarer: