onsdag 14. juli 2010

Strikket sminkepung

En regntung søndag betyr inneaktiviteter i form av f.eks strikking. Jeg hadde funnet frem noen glidelåser som hadde fulgt med i en av håndarbeidskurvene som har blitt ropt inn på auksjoner... Og jeg som har vondt for å kaste noe som man kan få bruk for har selvfølgelig tatt vare på dem. Og endelig har jeg også funnet et bruksområde til dem....

Så altså ved hjelp av et par bunter ullgarn, strikkepinner, heklenål og altså glidelåser... Kom disse her til verden...

Strikket vrangbordstrikk øverst mot glidelåsen, og resten av vesken ble strikket i perlestrikk.
Så heklet jeg en vakker blomst som dekor, og sydde i denne vintageknappen som er formet som et sneglemus. Utrolig søt...


En vintage håndheklet blonde ble sydd på i overgangen mellom vrangborden og perlestrikken. Det gjorde susen synes jeg. Er mosomt å jobbe med ulike materialer i samme farge, og la testurene og materialene spille mot hverandre...


Det ble tid til en svart veske også... Litt annet maskeantall, men tilnærmet samme form. Denne fungerer også fint som en clutchveske til julebordet eller kanskje nyttårsaften?



Også her har jeg heklet en vakker blomst. Som dekor på denne vesken har jeg sydd på sorte plastprismer som jeg hadde liggende... Spennende effekt mellom loddent, tykt ullgarn og den harde men skinnende blanke prismen...


Veskene er strikket av ESKIMO som er 100% ren ull.

Veskene selges i butikken, og koster 300,-/stk




3 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig sminkepung. :)Klem.

tinemor sa...

Så fin!
Klem

☆Therese sa...

Herlige!