tirsdag 21. juli 2009

Feriedag...

Ja, nå har jeg ferie fra Åhlèns og det betyr 2 fridager pr.uke. Deilig, når man er vant med å jobbe 6 dager pr. uke... Dagen startet tidlig da hunden vår fikk et heftig eplepsianfall, og da blir det litt vasking, rydding, dusjing av hund og turgåing etterpå... Da jeg kom inn igjen, kjente jeg et migreneanfall var på vei. Tok en tablett og gikk og la meg... Da jeg våkent i ett-tida var jeg fit for fight igjen. Hoppet i bilen og unnagjorde det jeg egentlig hadde planlagt: "konkurrentbesøk"... Jeg var innom Linneas Hage i Nittedal og Himmelrommet på Skjetten.


Utrolig fine butikker begge to!!!

Dro til Linneas hage først. Her kjøpte jeg disse båndene og blondene... På bildet er også strikketøyet jeg holder på med, som nok for påsydd enten den lilla blonden eller det vakre røyklilla fløyelsbåndet når den blir ferdig... Fargene har jeg fått en liten "hang-up" på etter å ha sett Jane Austen-filmen: Persuasion... Jeg synes denne kjolen er så nydelig selv om den er enkel.




Deretter dro jeg innom Plantasjen siden det ligger på veien mellom de 2 butikkene...




Her kjøpte jeg denne vakre: Hortensia'n. Elsker denne blomsten!!! Frodig og vakker. Er litt redd for at det kanskje blir litt mørkt for de i gangen min, men gjør et forsøk..





I tillegg kjøpt jeg disse to små hvite plantene. Jeg har latt meg inspirere av boken: Sjarmerende gjenbruk..., og brukt en gammel Figgjo kopp, og et sausenebb som potteskjulere.


Her er det gamle barberspeilet til min farfar... Tanten min nevnte i forbifarten her i våres at det kanskje kunne være noe jeg kunne selge i butikken? Selge? Nei, dette vile jeg ha selv. Utrolig morsomt å ha etter farfar, som desverre døde før jeg ble født. Navnet hans er brent inn over speilflaten. Morsom "pynt" på badet, synes jeg :o)

Deretter dro jeg på Himmelrommet. Også en butikk med vanvittig mye fint!! Masse deilige klær... Hadde jeg bare kunne fråtse... *SUKK*

Nå ligger jeg hjemme på sofaen, og tenkte jeg skulle strikke ferdig lua jeg startet på slik at jeg kan få sydd på enten bånd eller blonder :o)

2 kommentarer:

h.espe sa...

Hei på deg!
Jobber du på Åhlèns også?? Du må være en jente med mange jern i ilden...? Åhlèns er også en herlig butikk, som jeg er innom til stadighet. Er det på en av butikkene i Oslo du jobber??

Nydelig barberskap du har fått deg. Forstår godt du ikke ønsker å legge dette ut for salg!

Ha en flotters dag!

Klem fra Hildegunn

h.espe sa...

Hei igjen...
Jammen, da sees vi "plutselig" der også da... :o) Gir du et lite pip når magasinet er på plass - da kommer jeg spurtende....

Ha en fin kveld videre!

Klem