torsdag 13. januar 2011

Julegaven...


Å kjøpe julegave til kjæresten er ikke alltid så enkelt... Han pleier som mange andre menn å få klær siden han ikke liker å kjøpe dette selv..., og er stort sett fornøyd med det jeg gir ham. Men gleden min var stor da jeg fant dette bildet på Designernes eget julemarked i desember. Et nesten look-a-like bilde av vår kjæreste hund Embla... Her ser dere både orginalen og bildet han fikk. Det henger nå over sofaen. Synes det var så kult bilde :o) Og han ble kjempeglad!! Endelig en gave han aldri kunne tenke seg frem til...

Dagen i dag har vært tung her i huset. Embla har jo epilepsi, og det siste døgnet har hun fått 3 anfall. Anfallene kommer gjerne 3-4 anfall i løpet av ca et døgn, og deretter med opphold i ca 2 uker...Heldigvis kunne jeg være hjemme med henne i dag, så hun slipper være aleine når hun våkner til igjen, og kan få den trøsten og turen ut som hun gjerne vil ha.
Jeg har brukt siste døgnet til å vaske gulvet (3 ganger), vasket håndklær, filleryer og klær (hun tisser jo ned alt som er under et anfall, stakkar), dusjet hunden 3 ganger... Er nå trolig Norges reneste hund :O)
Men vi har også ligget på sofaen og kost masse innimellom slagene. Hun søker nemlig masse trøst på sånne dager. Nå krysser jeg fingrene for at det er en stund til neste gang... Sånn som det bruker være...
Embla hilser alle GOD KVELD på sitt yndlingspledd ved siden av mor i sofaen!!

4 kommentarer:

(eddas) sa...

Å usj da...ikke noee behagelig for henne det...ja masse kos er bra....
klemklem

h.espe sa...

Åh, stakkars lille vennen da!! Godt at du kunne være hjemme med henne - trøst og kose med henne! Er jo så vondt når våre firbente venner er syke - ikke alltid lite lett for dem å fortelle hva som er galt! På jobb har jeg en kollega, som skal være med bokseren sin til veterinæren i morgen - stakkars Simba må amputere halen sin. Men, er visst ganske vanlig hos den hunderasen etter hva jeg har forstått!!

Gi en goklem til skjønne Embla da, og så krysser jeg fingrene for at det tar laaaang tid før neste anfall!!!

Ha en flotters fredag i morgen!

Klem fra Hildegunn

Guttemamma sa...

Huff,høres veldig slitsomt ut..for dere alle tre!
God helg iallefall!
klem♥

Mitt hvite hus sa...

Så kjekt at du fant en spesiell gave til din mann da..og at han ble glad for den--- ja menn de setter åris på det de får..lett å glede..

men stakkars Embla da..Ikke kjekt dette hverken for henne eller dere.. så bra at hun hadde deg der.. og du vet kanksje ikke når hun får det heller så det er vanskelig å være der hele tiden..

ønsker deg en fin fredag
Klemmer =)